MLADÉ ARCHY
MA se soustřeďovaly na představování moderních uměleckých směrů v poezii a próze, a to jak z prostředí domácího, tak zahraničního. Svou poezii zde tiskli mj. Klement Bochořák, Vratislav Effenberger, Ivo Fleischmann, František Halas, Jan Hanč, Jiřina Hauková, Jindřich Hilčr (pod původním jménem Hiltscher), Karel Hynek, Jiří Kolář, Oldřich Kryštofek, Milan Kundera, Zdeněk Lorenc, Miloš Macourek, Jan Noha, Eduard Petiška, Jan Pilař, Vilém Reichmann, Ivan Slavík, Zuzana Spáčilová, Jiří Šotola, Jan Marius Tomeš, Jarmila Urbánková, Miloš Vacík, Jan Vladislav, Zdeněk Wagner, Oldřich Wenzl, Jan Zuska. Prózami se představili Jan Hanč, František Hrubín, Ludvík Kundera, Zdeněk Lorenc, Vít Obrtel, Mojmír Otruba, Eduard Petiška, Arnošt Vaněček, Jan Weiss, Zdeněk Wagner aj. Ludvík Kundera přinesl překlady Hanse Arpa, Christiana Morgensterna, Francise Picabii, Georga Trakla; Zdeněk Lorenc uvedl francouzskou surrealistickou poezii a Borise Pasternaka, Arnošt Vaněček se soustředil na překlady z angličtiny (William Blake, Langston Hughes, James Joyce), Adolf Kroupa na Roberta Desnose a Jacquese Préverta, Jan Vladislav na Rainera M. Rilka.
Rozsáhlejší studie otiskované v rubrice Výhledy byly zaměřeny k problémům moderního umění, především literatury a výtvarnictví. Josef Nesvadba je autorem statí o literárním stylu a o vztazích anglické poezie ke komunismu, Václav Zykmund studie O „nesrozumitelnosti“ moderního umění (č. 5/1946-47), Jan Vladislav psal o Paulu Eluardovi. Rubrika Básnický slabikář popularizovala v názorech Ludvíka Kundery moderní poezii a ukazovala na možnosti jejího vnímání. Informace, glosy a medailony zahrnovala rubrika Seříznutým perem. Výboje moderního výtvarného umění komentovala a představovala rubrika Profily výtvarné avantgardy. Čísla posledního ročníku měla monotematický charakter. Č. 1/1948-49 se sjednocujícím tématem Láska připravil Zdeněk Lorenc, č. 2/1948-49 Slovenské umění Ludvík Kundera ve spolupráci s Ladislavem Gudernou, poslední dvojčíslo 3-4 s názvem Umění barevných národůJan Vladislav (Emil Filla připravil studii Věcnost egyptského umění, autorem shrnující stati Umění primitivních národů je Herbert Read).